Stanje ležaja

Kontrola stanja ležajeva



Tradicionalni način podmazivanja ležaja određen je vremenskim periodom. Proizvođači preporučaju podmazivanje na temelju sati rada, kao i količinu maziva. Tablice podmazivanja određene su u laboratorijskim uvjetima, a čim motor krene u eksploataciju u nekom pogonu, to s bitno drugačiji uvjeti (drugačija snaga, režim rada, itd…).

Postoji ravnoteža koja mora biti pogođena između premalo i previše podmazanog ležaja.U praksi su sve češći kvarovi motora uzrokovani previše podmazanim ležajevima, a ne premalo podmazanim jer je uobičajeno razmišljanje ” više je bolje” što u ovom slučaju nikako nije bolje.

Nemoguće je znati u kojem je stanju ležaj bez praćenja ultrazvučnom kontrolom.

Da bi ostvarili cilj optimizacije opreme, najbolje je znati kada je potrebno podmazati i kada treba stati s dodavanjem maziva u ležaj. Pračenjem stanja ležaja prilikom dodavanja maziva može se odrediti koliko maziva dodati i kada zaustaviti primjenu.